Кайсы витамин кайсы тамакта кездешет?

Кайсы витамин кайсы тамакта кездешет?
3-Окт. 2018, Шаршемби, 10:51

“Организмге С витамини жетишпейт, РР витамини жетишпейт”,- деген сөздөрдү көп угуп калабыз. Ал жетишпей жаткан витаминди толуктоо үчүн кандай тамактарды жеш керек экенин белебизби? Билбесек, окуйлу:

А витамини – сабиз, цитрус өсүмдүктөрү, каймак май, сыр, жумуртка.

В1 – жаңгак, сулу (овес). В2 – соя буурчагы, брокколи капустасы, жумуртканын сарысы, сыр.

В5 – буурчак, күрүч, козу карын, боор, эт азыктары.

В6 – жумуртка, балык, боор, сүт.

В9 – апельсин, банан, эт, жумуртка, жаңгак.

В12 – деңиз азыктары, икра, боор, сүт, сүзмө, балық, эт, жумуртка, сыр.

D – сүт, жумуртка, балыктын майлуу сорттору, треска балыгынын боору.

Е – күн карама майы, зайтун майы, буурчак.

К – көк чөптөр, түстүү капуста, буудай жармасы, шпинат.

Н – боор, жумуртка белогу.

РР – боор, балык, сүт, жашыл жер-жемиштер, ачыткы, эт, тоок эти, сыр, жаңгак.

Жогоруда жазылгандай эт, сыр, жумуртка, боор витаминдерге бай азыктар экен. Тамакты тандап, ден-соолукка пайдалуусун жейли.

Эскертүү: Сайтыбыздагы маалыматтарды колдоноордо, биздин сайтка ссылка көрсөтүүнү унутпаңыздар!