Туура тамактануунун жети эрежеси

Туура тамактануунун жети эрежеси
22-Окт. 2018, Дүйшөмбү, 09:53

Ашыкча салмак кошпоо үчүн күнүмдүк тамактануу рационун кантип тандоо керек? Мына ушул боюнча сөз кылмакчыбыз.

1.Ар бир тамактанууда рационго пайдалуу тамак-аштын түрүн колдонуңуз.

Мисалга, тамактанган идишиңиздин бир бөлүгүнө белоктук тамак-аш, экинчи бөлүгүнө жашылчанын түрүн, үчүнчүсүнө болсо макарон колдонуңуз.

2.Тамакты аз-аздан, сүйлөбөй жеген пайдалуу.

3.Тамактануудан соң дароо жатып алган зыян. Анын ордуна тамакты сиңириш үчүн кыймыл-аракет жасаңыз. Аралыгы отуз жана алтымыш мүнөт кылып 15 мүнөттөн кыймыл-аракет жасоо менен денебизде кан айлануу жакшы жүрүп, жеген ашыбыз бат сиңет.

4.Күнүгө жок дегенде бир жарым литр суу ичип туруу зарыл. Организмде суу жетиштүү болгондо гана биз күчкө толуп, өзүбүздү жеңил сезип жүрө алат экенбиз.

5.Стрессти башкарууну билүү керек. Адам стресске кабылганда ал бүтүндөй ден-соолукка зыян алып келет. Алгачкылардан болуп биздин тамак-аш сиңирүү органдарыбыз жабыркайт. Ошондуктан мындай учурда өзүңүздү татту жеп же көк чай ичип стресстен арылыңыз.

6.Ашыкча туз колдонбоңуз. Финляндияда күнүнө 14-8 грамм туз колдонуу программасы киргизилгенден бери жүрөк кан-тамыр оорулары азайгандыгы байкалган.

7.Өзүңүзгө жана айланадагы адамдарга рахмат айтып, ыраазы болууну үйрөнүңүз.

Эскертүү: Сайтыбыздагы маалыматтарды колдоноордо, биздин сайтка ссылка көрсөтүүнү унутпаңыздар!