Мода өнөр жайындагы жетишкендиктери тууралуу кеп козгосок. “Brand Finance” консалтинг компаниясы таасирдүү бренддердин кийим-кечелеринин тизмесин жарыялады. Рыноктогу сатылуусун гана эмес, ошондой эле өндүрүштүн маркетинг салымдарын, бренд таанымалдуулугун, кийимдердин сапаты, кардардын канааттануусун камсыздоо жана компаниянын кадыр-баркын карап чыгып мыктылары тандалды.
Алсак, жакында эле 50 бренддердин тизмесин жарыялады. Анын ичинде үч ардактуу орунду “Nike”, “Zara” жана “H & M” компаниялары ээледи.
“Brand Finance” тизмеси боюнча алдынкы 10 таасирдүү компаниялар:
1. Nike, $ 32 млрд
2. H&M, $ 19 млрд
3. Zara, $ 14,4 млрд
4. Louis Vuitton, $ 13 млрд
5. Adidas, $ 10 млрд
6. Uniqlo, $ 9,6 млрд
7. Hermès, $ 8,3 млрд
8. Rolex, $ 7 млрд
9. Gucci, $ 6,8 млрд
10. Cartier, $ 6,7 млрд
Жыйынтыгында биринчи орунда “Nike” компаниясы ээлеп бир жыл ичиндеги кирешеси $32 млрд түзгөн. Ал деген өткөн жылга караганда 13 пайызга көп дегенди билдирет. Бул бренддин ийгилиги “плюс-сайз” жана спорттук хиджаб кийимдеринин аркасында келди деген да ойлор айтылууда.
Экинчи орунда ири масс-маркет болгон “H&M” компаниясы турат. Компаниянын кирешеси 19 млрд. долларды түзгөн.
Ал эми үчүнчү орунда “Zara” компаниясы 14,4 млрд доллар кирешеси менен жеткен. Бул жыл “Louis Vuitton”дун ($13 млрд) ордун ээлеп, мурдагыдай тизмедеги күчтүү кымбат бренд бойдон калууда.